trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Będzie komunikacja zastępcza podczas remontu trasy kolejowej E-20

    *13 stycznia 2017 roku podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego oraz Marek Nitkowski, Członek Zarządu spółki Koleje Wielkopolskie przedstawili informacje dotyczące funkcjonowania tego samorządowego przewoźnika podczas planowanej od połowy tego roku modernizacji trasy kolejowej E-20 ze Swarzędza do Sochaczewa, na jej wielkopolskim odcinku. *

    Szeroki zakres prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., narodowego zarządcę sieci linii, finansowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę”. Polska uzyskała środki w wysokości 2,6 mld zł. Muszą być one wykorzystane do 2020 roku. PLK podjęły decyzję o dwutorowych zamknięciach tej linii kolejowej o znaczeniu międzynarodowym i jednego z najważniejszych szlaków w województwie. Pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Inaczej będzie miała się sprawa z pociągami regionalnymi.

    „Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji mieszkańcy Wielkopolski będą mięli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Prace w tym zakresie trwają i są mocno zaawansowane. Właściwie jesteśmy gotowi do uruchomienia w każdej chwili autobusowej komunikacji zastępczej” – mówił Wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

    Wicemarszałek podkreślił, że obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zabezpieczony transport podczas prac prowadzonych przez PLK. Przejazdy będą odbywały się na podstawie biletu kolejowego. Wicemarszałek podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu.

    O planowanej organizacji transportu zastępczego mówił Marek Nitkowski, Członek Zarządu Kolei Wielkopolskich. Szczegóły w załączonej prezentacji.