trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

"Lament"

    Choreografia i reżyseria: Ewa Wycichowska Reżyseria i główna rola aktorska: Janusz Stolarski Muzyka: Krzysztof WikiNowikow Video: Daniel Stryjecki w ramach stypendium MKiDN Scenografia: Bohdan Cieślak Kostiumy: Anna Czyż Asystent kostiumografa i stylizacja fryzur i nakryć głowy: Adriana Cygankiewicz Opracowanie dramaturgiczne tekstów: Jagoda Ignaczak Konsultacja literacka: Maria Dębicz. „Lament” rozumiany jest tu wielorako. Jako zagadnienie wielopłaszczyznowe odnoszące się zarówno do kwestii osobistych, jak i rodzaju stanu psychicznego oraz emocjonalnego, który dotyka artystę w relacji z dziełem i jego oceną. Jest więc to także indywidualny dialog każdego z twórców spektaklu z różewiczowską „raną”. Twórców interesuje wniknięcie w transgresywny świat, jaki rodzi się między przestrzenią traumy a przestrzenią dzieła, które pełni terapeutyczny, a zarazem ekspiacyjny charakter. Istota intymności wyznania zawarta w utworach składających się na tom Różewicza, stała się dla twórców spektaklu inspiracją do działania, zmierzającego do podjęcia pracy nad wybranymi wątkami i motywami, które w sposób kreacyjny wpisuje dzieło w strukturę gatunkową teatru tańca. Równoważąc znaczenie słowa i ruchu, budując strukturę dramaturgiczną ze znaku semantycznego i znaku ciała, twórcy spektaklu, myślą o dychotomii świata i dychotomii sztuki. Układ formalny spektaklu obejmuje dwa wymiary czasowe, w których umieszczone są postaci i rozgrywają się relacje między nimi. Te przestrzenie równoległe budują świat poetyckorealistyczny, adekwatny do języka teatru, jakim operował w swojej twórczości Tadeusz Różewicz. Niezwykle istotna rola w planowanym projekcie, przypisana jest też warstwie plastycznej, muzycznej i multimediom, które nie będą pełnić funkcji ornamentacyjnej, lecz znaczeniową. Projekt „Lament” został zakwalifikowany do udziału w Festiwalu strefakontaktu 2016 organizowanym przez Teatr Współczesny we Wrocławiu i współpracy koprodukcyjnej. Europejska Stolica Kultury 2016 Reżyseria, choreografia, scenografia i teksty: Jo Str?mgren Koprodukcja: Jo Str?mgren Kompani Reżyseria światła: Hans J. Skogen Kostiumy: Bregje van Balen Asystentka: Adriana Cygankiewicz Muzyka: Jo Str?mgren, Viljo Vesterinen, George Brassens, Fryderyk Chopin, Giacomo Puccini, Francisco Tarrega, Serge Gainsbourg, Giovanni Battista Pergolesi, Antonio Vivaldi, Norbert Gabla, Ronan Hardiman, Ich Troje, Astor Piazzolla, Alfredo Catalani, Eleni Karaindrou, Lars ?rdal Opracowanie muzyki: Krzysztof "Wiki" Nowikow. „Czterdzieści” „Mówią, że życie jest jak książka. Ale życie nie jest książką. Życie jest zapisane na tysiącach luźnych kartek. Możesz opowiedzieć historię, owszem, możesz nawet stwierdzić, że ta historia jest prawdziwa, lecz doprawdy wszystko to jest jedynie kwestią wyboru, decyzji, które strony ułożyć i w jakim porządku. Nasza opowieść jest właśnie taka." Jo Str?mgren Reżyseria i choreografia: Ewa Wycichowska Reżyseria i główna rola aktorska: Janusz Stolarski Muzyka: Krzysztof WikiNowikow Scenografia: Bohdan Cieślak Kostiumy: Anna Czyż Charakteryzacja i fryzury: Adriana Cygankiewicz Video: Daniel Stryjecki Opracowanie dramaturgiczne tekstów: Jagoda Ignaczak Konsultacja literacka: Maria Dębicz Wiolonczela: Agnieszka Kowalczyk Przedpremiera: 09.11.2015 XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi Prapremiera: 2829 listopada 2015 – MTP w Poznaniu „Lament” rozumiany jest tu wielorako. Jako zagadnienie wielopłaszczyznowe odnoszące się zarówno do kwestii osobistych, jak i rodzaju stanu psychicznego oraz emocjonalnego, który dotyka artystę w relacji z dziełem i jego oceną. Jest więc to także indywidualny dialog każdego z twórców spektaklu z różewiczowską „raną”. Twórców interesuje wniknięcie w transgresywny świat, jaki rodzi się między przestrzenią traumy a przestrzenią dzieła, które pełni terapeutyczny, a zarazem ekspiacyjny charakter. Istota intymności wyznania zawarta w utworach składających się na tom Różewicza, stała się dla twórców spektaklu inspiracją do działania, zmierzającego do podjęcia pracy nad wybranymi wątkami i motywami, które w sposób kreacyjny wpisuje dzieło w strukturę gatunkową teatru tańca. Równoważąc znaczenie słowa i ruchu, budując strukturę dramaturgiczną ze znaku semantycznego i znaku ciała, twórcy spektaklu, myślą o dychotomii świata i dychotomii sztuki. Układ formalny spektaklu obejmuje dwa wymiary czasowe, w których umieszczone są postaci i rozgrywają się relacje między nimi. Te przestrzenie równoległe budują świat poetyckorealistyczny, adekwatny do języka teatru, jakim operował w swojej twórczości Tadeusz Różewicz. Niezwykle istotna rola w planowanym projekcie, przypisana jest też warstwie plastycznej, muzycznej i multimediom, które nie będą pełnić funkcji ornamentacyjnej, lecz znaczeniową. Projekt „Lament” został zakwalifikowany do udziału w Festiwalu strefakontaktu 2016 organizowanym przez Teatr Współczesny we Wrocławiu i współpracy koprodukcyjnej. Europejska Stolica Kultury 2016. Przedstawienie powstaje w ramach projektu wtw:strefykontaktu 2016, realizowanego przez Wrocławski Teatr Współczesny jako część programu Wrocław Europejska Stolica Kultury 2016. Instalacje video do spektaklu zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    Termin:
    2016-01-14 20:00
    Lokalizacja:
    Poznań, MP2
    Organizator:
    Polski Teatr Tańca