trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

"Efekt halo"

    Choreografia i video: Daniel Stryjecki Muzyka: The Glitch Mob Tańczą: Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Paulina Wycichowska Premiera: 9 maja 2014, Scena Wspólna Nowy multimedialny spektakl taneczny Daniela Stryjeckiego, podejmujący problem automatycznego przypisywania cech na bazie powierzchownego wrażenia. Choreografia i video: Daniel Stryjecki Muzyka: The Glitch Mob Tańczą: Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Paulina Wycichowska Premiera: 9 maja 2014, Scena Wspólna Nowy multimedialny spektakl taneczny Daniela Stryjeckiego, podejmujący problem automatycznego przypisywania cech na bazie powierzchownego wrażenia. Reżyseria i choreografia: Ewa Wycichowska Reżyseria i główna rola aktorska: Janusz Stolarski Muzyka: Krzysztof WikiNowikow Scenografia: Bohdan Cieślak Kostiumy: Anna Czyż Charakteryzacja i fryzury: Adriana Cygankiewicz Video: Daniel Stryjecki Opracowanie dramaturgiczne tekstów: Jagoda Ignaczak Konsultacja literacka: Maria Dębicz Wiolonczela: Agnieszka Kowalczyk Przedpremiera: 09.11.2015 XIX Festiwal Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi Prapremiera: 2829 listopada 2015 – MTP w Poznaniu „Lament” rozumiany jest tu wielorako. Jako zagadnienie wielopłaszczyznowe odnoszące się zarówno do kwestii osobistych, jak i rodzaju stanu psychicznego oraz emocjonalnego, który dotyka artystę w relacji z dziełem i jego oceną. Jest więc to także indywidualny dialog każdego z twórców spektaklu z różewiczowską „raną”. Twórców interesuje wniknięcie w transgresywny świat, jaki rodzi się między przestrzenią traumy a przestrzenią dzieła, które pełni terapeutyczny, a zarazem ekspiacyjny charakter. Istota intymności wyznania zawarta w utworach składających się na tom Różewicza, stała się dla twórców spektaklu inspiracją do działania, zmierzającego do podjęcia pracy nad wybranymi wątkami i motywami, które w sposób kreacyjny wpisuje dzieło w strukturę gatunkową teatru tańca. Równoważąc znaczenie słowa i ruchu, budując strukturę dramaturgiczną ze znaku semantycznego i znaku ciała, twórcy spektaklu, myślą o dychotomii świata i dychotomii sztuki. Układ formalny spektaklu obejmuje dwa wymiary czasowe, w których umieszczone są postaci i rozgrywają się relacje między nimi. Te przestrzenie równoległe budują świat poetyckorealistyczny, adekwatny do języka teatru, jakim operował w swojej twórczości Tadeusz Różewicz. Niezwykle istotna rola w planowanym projekcie, przypisana jest też warstwie plastycznej, muzycznej i multimediom, które nie będą pełnić funkcji ornamentacyjnej, lecz znaczeniową. Projekt „Lament” został zakwalifikowany do udziału w Festiwalu strefakontaktu 2016 organizowanym przez Teatr Współczesny we Wrocławiu i współpracy koprodukcyjnej. Europejska Stolica Kultury 2016. Przedstawienie powstaje w ramach projektu wtw:strefykontaktu 2016, realizowanego przez Wrocławski Teatr Współczesny jako część programu Wrocław Europejska Stolica Kultury 2016. Instalacje video do spektaklu zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    Termin:
    2016-01-22 20:00
    Lokalizacja:
    Poznań, Scena Wspólna
    Organizator:
    Polski Teatr Tańca