W dniach 16-20 września 2012 odbyła się misja gospodarcza wielkopolskich przedsiębiorstw do Rosji, połączona z udziałem w targach spożywczych, World Food Moscow 2012. W misji wzięli udział przedstawiciele następujących przedsiębiorstw i instytucji:
Anawet Sp. z o. o., Celiko S.A., Fabryka Maszyn Spożywczych „SPOMASZ” Pleszew S.A., „INKA” Sp. z o.o., „J.A.M. Inox Produkt” Sp. z o.o., Jutrzenka Colian Sp. z o.o., Klaster Spożywczy Południowej Wielkopolski – Stowarzyszenie, MAKANI Sp. z o.o., Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole, PHPU Transwet Sp. z o. o., PHU M. Miklas, PPH „EWA” S.A., Vegex Beta Sp. z o.o., WPPH ELENA Import-Export, ZPOW w Środzie Wielkopolskiej Sp. z o.o.
W wystawie wzięło udział ponad 1500 wystawców z ponad 70 krajów, odwiedziło ją ponad 26000 zwiedzających z 50 krajów. Podczas targów odbyło się ponad 20 konferencji, warsztatów, rozmów i prezentacji.
Podczas misji gospodarczej przedsiębiorcy zapoznali się z ofertą firm wystawców targów World Food Moscow 2012, przygotowanych przez firmę ITE Group PLC, członka Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Wystawienniczego (UFI).
Przedsiębiorcy z Wielkopolski wzięli udział w konferencjach tematycznych poświęconych poszczególnym zagadnieniom rynku spożywczego, przygotowanych przez głównego organizatora targów World Food Moscow 2012, tj. firmę ITE, członka Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Wystawienniczego (UFI). Konferencje zostały zorganizowane we współpracy z rosyjskimi instytucjami otoczenia biznesu, takimi jak Krajowy Związek Producentów Nabiału, APK Inform-Agency - wiodącą agencją konsultingową w dziedzinie agrobiznesu, Rosyjskim Związkiem Producentów Mięsa, Rosyjskim Stowarzyszeniem Przedsiębiorców Branży Cukierniczej. Na temat poszczególnych zagadnień wypowiadali się zarówno specjaliści Badawczego Instytutu Rosyjskiej Akademii Rolnej, przedstawiciele agencji brandingowych, przedstawiciele Nadzoru Federalnego Weterynaryjnego i Fitosanitarnego i Rosyjskiego Stowarzyszenia Producentów Szklarniowych jak i przedstawiciele firm. Przedsiębiorcy wzięli udział w następujących konferencjach: Rynek produktów mlecznych (17.09.2012), Rynek owoców i warzyw (18.09.2012), Rynek mięsny i przetwórstwo (18.09.2012), Rynek cukierniczy (19.09.2012). Podczas w/w konferencji poruszono najbardziej aktualne zagadnieni dotyczące wymiany handlowej, w tym zmiany stawek taryfowych w handlu z Rosją, związane z przystąpieniem Rosji do WTO, prawne aspekty kontroli jakości i bezpieczeństwa produktów, wyzwania i perspektywy rozwoju wynikające z handlu poszczególnymi produktami, wymianę handlową w ramach Euroazjatyckiej Unii Celnej oraz perspektywy wymiany handlowej z UE, kształtowanie właściwości produktów ze szczególnym uwzględnieniem zdrowia konsumentów.
Przedsiębiorcy mieli możliwość zaproszenia swoich partnerów biznesowych na stoisko polskie przygotowane przez Agencję Rynku Rolnego, w ramach programu branżowego „Polskie specjalności żywieniowe” na terenie pawilonu 1. Dodatkowo, zostali poinformowani o możliwościach udziału w Branżowym Programie Promocji branży polskich specjalności żywnościowych w kolejnych latach (w ramach projektu przewidziano dofinansowanie do 75% uczestnictwa w największych targach spożywczych, możliwość wynajęcia powierzchni na stoisku polskim, udział w konferencjach tematycznych). W ramach targów odbyło się seminarium pt. „Potencjał eksportowy polskich specjalności żywnościowych” przygotowane przez Agencję Rynku Rolnego we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji przy Ambasadzie RP w Moskwie. Seminarium obejmowało dodatkowo prezentację sektorów rynku, takich jak: przetwórstwo warzyw i owoców (HORTEX), przetwórstwo mleka (Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego), przetwórstwo mięsa (DROSED).
Z uczestnikami misji spotkali się polscy dyplomaci w Moskwie: J.E. Wojciech Zajączkowski – Ambasador RP w Moskwie, Marek Ociepka – Radca-Minister, Kierownik WPHI w Moskwie, Piotr Masajło – II Sekretarz Ambasady RP w Moskwie - WPHI, Andrzej Karpiuk - przedstawiciel Min. Rolnictwa RP w FR.
Misja gospodarcza do Rosji miała na celu promocję zagraniczną wielkopolskich przedsiębiorstw. Zrealizowana została w ramach Wielkopolskiego Programu Operacyjnego 2007-2013, projekt kluczowy „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce”, Priorytet I Konkurencyjność przedsiębiorstw Działanie 1.5 Promocja regionalnej gospodarki.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...