Teatr Nowy proponuje cykl: „Klasyka na Nowo”, którym pragnie uczcić pamięć swojego patrona – Tadeusza Łomnickiego. Zmarł on na poznańskiej scenie 20 lat temu, dokładnie 22 lutego 1992 roku, podczas próby „Króla Leara” w reż. Eugeniusza Korina. - Chcemy także podczas naszego „szekspirowskiego tygodnia pamięci” zastanowić się nad przemijalnością teatralnych konwencji i trendów ostatniego dwudziestolecia – wyjaśniają inicjatorzy. 14 i 15 lutego na Dużej Scenie, pokazana zostanie poznańska trans-opera „Sen nocy letniej” z muzyką Leszka Możdżera. Natomiast na Scenie Nowej, od 15 do 18 lutego, odbędą się projekcje filmów dokumentalnych, wystawa archiwalnych zdjęć z prób „Króla Leara” oraz filmowe prezentacje wybitnych realizacji „Leara” w interpretacji wielkich ludzi teatru (Castorfa, Bondy’ego, Wilsona). Na zakończenie cyklu teatromanów czeka prawdziwy rarytas – „Miranda”, czyli świetna adaptacja szekspirowskiej „Burzy” w inscenizacji wielkiego maga europejskiego teatru – Oskarasa Koršunovasa. „Burza” zostaje tu odczytana za pomocą dwóch postaci: Prospera i Mirandy. Wielopłaszczyznowość inscenizacji Korsunovasa zaciera granice między światem realnym, a fikcją. Charakterystyczne wnętrze ciasnego pokoju jest tłem dla starego ojca i jego upośledzonej córki. Ona jest skazana na niego, on jest dla niej wszystkim.
Fot. Małgorzata Derwich
Materiały Teatru Nowego w Poznaniu
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...