trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

DYSKUSJA O BUDŻECIE Z 2015 ROKU

    Członkowie Komisji Rewizyjnej, na kolejnym z posiedzeń poświęconych wykonaniu ubiegłorocznego planu dochodów i wydatków oraz realizacji zadań województwa, analizowali m.in. poziom i celowość wydatków w poszczególnych działach budżetu. Dyrektorzy departamentów Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu oraz szefowie niektórych jednostek podległych samorządowi (WZDW, WZMiUW) wyjaśniali 14 kwietnia, jak wyglądał ubiegłoroczny plan finansowy oraz wysokość poniesionych wydatków. Jednym z zagadnień skupiających uwagę radnych była kwestia 700 tys. zł, które spółka Szpitale Wielkopolski otrzymała na utworzenie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych (na co w grudniu 2015 r. nie zgodziła się Komisja Nadzoru Finansowego w Warszawie). Komisja poprosiła również urzędników o zestawienie wydatków, które Urząd Marszałkowski poniósł w ubiegłym roku na obsługę przez zewnętrzne kancelarie prawne, a także zainteresowała się sprawą spółek kolejowych, chcąc porównać m.in. koszty ich działalności, dopłaty do przewozów.
    Podsumowując prace nad realizacją ubiegłorocznego budżetu, skarbnik województwa Elżbieta Kuzdro-Lubińska poinformowała, że po raz pierwszy od 2008 r. udało się zamknąć bilans wojewódzkich finansów nadwyżką, mimo planowanego początkowo deficytu. Sprawozdanie z wykonania budżetu pozytywnie oceniła Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu i badający dokumenty finansowe biegły rewident.


    Galeria zdjęć: