Dyskusja o pasażerskich przewozach kolejowych w regionie i wzajemnych rozliczeniach między samorządem województwa a spółkami, których udziałowcem jest województwo, zdominowała ostatnie przed wakacjami radnych (lipcowe) posiedzenie Komisji Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej. Okazją do debaty na ten temat było omówienie informacji o sytuacji finansowej spółek prawa handlowego (nadzorowanych przez Departament Transportu UMWW), w których udziały posiada województwo wielkopolskie.O wzroście liczby podróżnych, poprawiającym się komforcie jazdy, potwierdzeniu punktualności swoich pociągów i zaplanowanych remontach na najważniejszych szlakach kolejowych opowiedzieli radnym przedstawiciele zarządu Kolei Wielkopolskich: Marek Nitkowski oraz prezes Włodzimierz Wilkanowicz. – Odnotowujemy co roku wzrost liczby pasażerów, ale remonty tras powodują, że nie możemy zwiększyć liczby pociągów i częstotliwości kursów na najbardziej zatłoczonych trasach – wyjaśniał Włodzimierz Wilkanowicz. Radni dopytywali szefów spółki (ale także Urszulę Jankowiak, dyrektor wielkopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych) m.in. o koszty działalności, przychody z biletów, kwoty tzw. rekompensaty w przeliczeniu na liczbę przejechanych przez pociągi kilometrów, a także wyniki bilansu dotyczącego dokładnego rozliczenia dopłat samorządu do kosztów funkcjonowania konkretnych połączeń w regionie.Ponadto komisja pozytywnie zaopiniowała kilka propozycji zmian w budżecie województwa oraz wieloletniej prognozie finansowej regionu.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...