*26 marca 2014 r. Mateusz Klemenski, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego otworzył konferencję upowszechniającą Model pobudzania kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej poprzez przedsiębiorczość. W ramach konferencji odbył się turniej gry planszowej "POTENTACI SOKU" dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.* Podczas spotkania przedstawiono wypracowany w ramach edukacyjnego projektu Model pobudzania kreatywności, samodzielnego myślenia i pracy zespołowej poprzez przedsiębiorczość. Ten innowacyjny projekt polega na podejściu systemowym w pobudzaniu postaw kreatywnych i pracy zespołowej już na etapie szkoły podstawowej, a następnie dalszy ich rozwój w gimnazjum. Podstawą, na której opiera się wypracowany model, jest Teoria Inteligencji Wielorakich dr. Gardnera, zakładająca budowanie potencjału kreatywnego uczniów poprzez wykorzystanie predyspozycji poszczególnych uczniów wynikających z ich profilu inteligencji. Opracowany w projekcie program nauczania służy wzbogaceniu oferty dydaktyczno-wychowawczej edukacji na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum poprzez zajęcia z przedsiębiorczości na podstawie przygotowanych scenariuszy. Formą ich realizacji są gry (planszowa i internetowa) oraz zabawy symulacyjne wprowadzające nowe podejście do rozwijania kompetencji kluczowych.W czasie trwania konferencji odbywał się równocześnie turniej gry planszowej "POTENTACI SOKU", będącej jednym z produktów projektu. Gra przybliża dzieciom zasady funkcjonowania biznesu. W turnieju wzięło udział 20 szkół podstawowych i 20 gimnazjów z całego Województwa Wielkopolskiego.
Zwycięzcami zostali:1. W kategorii Szkół Podstawowych:I miejsce Szkoła Podstawowa w SkoraszewicachII miejsce Szkoła Podstawowa w ŁomnicyIII miejsce Szkoła Podstawowa nr 9 w Koninie2. W kategorii Gimnazjów I miejsce Gimnazjum w Starych ObrzyskachII miejsce Gimnazjum we WładysławowieIII miejsce Gimnazjum w MąkolnieIII miejsce Gimnazjum w Mąkolnie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...