Podczas październikowych obrad sejmikowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi dyskutowano m.in. o promocji zdrowej żywności. Przykładem takich działań jest funkcjonująca u nas od 2009 roku Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska. – Sieć liczy już 134 członków, a w 2018 roku przyjęliśmy do niej 10 nowych podmiotów. Charakterystyczne niebiesko-białe logo ma ułatwić konsumentom i turystom odnalezienie oraz spróbowanie lokalnej i regionalnej żywności, wytwarzanej na bazie sprawdzonych i ekologicznych surowców – przypomniał radnym Marek Beer, dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi w UMWW. – Sieć zrzesza trzy grupy podmiotów: producentów żywności, jej przetwórców oraz punkty (restauracje, gościńce, itp.), które ją sprzedają.Ponadto komisja omówiła projekt programu współpracy województwa z organizacjami pozarządowymi w 2019 r. oraz zapoznała się z podsumowaniem wdrażania PROW na lata 2014-2020.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...