Informacja oraz dyskusja na temat regionalnego transportu lotniczego w Wielkopolsce zdominowała marcowe, prowadzone w trybie zdalnym, obrady sejmikowej Komisji Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej. W 2021 roku Port Lotniczy Poznań-Ławica obsłużył nieco ponad milion pasażerów, co stanowiło wzrost o ponad 60 proc. w stosunku do krytycznego ze względu na wybuch pandemii 2020 roku. Jak jednak wyjaśniał dyrektor Departamentu Transportu UMWW Robert Pilarczyk, przed erą covidową Ławica obsługiwała prawie 2,4 mln pasażerów w 2019 r. i prawie 2,5 mln w 2018 r. Taki ruch jak obecnie odnotowano na poznańskim lotnisku (nie licząc czasu pandemii) kilkanaście lat temu.
Podczas dyskusji podkreślano dwa problemy: rosnące obciążenia finansowe dla spółki Poznań-Ławica, związane z utworzeniem obszaru ograniczonego użytkowania wokół poznańskiego lotniska i koniecznością wypłaty zasądzonych odszkodowań, a także negatywny wpływ na ruch lotniczy rosyjskiej agresji na Ukrainę.
Ponadto komisja zaopiniowała pozytywnie kilka propozycji zmian w tegorocznym budżecie regionu oraz zapoznała się z planowanymi w najbliższych latach inwestycjami na drogach wojewódzkich.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...