W dniach 6 – 12 czerwca 2013 r odbyła się misja gospodarcza wielkopolskich przedsiębiorców do Mongolii. Misji przewodniczył Pan Mateusz Klemenski, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, a w skład delegacji weszli przedstawiciele pięciu wielkopolskich firm: Agregaty FOGO Sp. z o.o., DALPO Sp. z o.o., eN-Tank Niemiałkowski Sp. J., Hanna Mamzer oraz WPPH ELENA Import-Export Franciszek Siegień.
Celem misji było stworzenie możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu z partnerami gospodarczymi w Mongolii oraz zwiększenie zdolności promocyjnych regionu.
Misja połączona była z udziałem w targach „SMEs Product, Service and Technology" w Ułan Bator, gdzie wielkopolskie firmy prezentowały swoją ofertę na stoisku Wydziału Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie.
W programie misji znalazło się spotkanie z Panią Luvsan Erdenechimeg członkiem Parlamentu Mongolskiego i Przewodniczącą Zespołu ds. Relacji z Krajami UE. Rozmowy poświęcone były możliwościom zdynamizowania współpracy gospodarczej obu krajów. Pani Chemeg zapowiedziała wizytę w Polsce we wrześniu br. i została zaproszona przez Pana Marszałka do odwiedzenia Wielkopolski oraz udziału w Światowych Dniach Innowacji.
Najważniejszym punktem wizyty było seminarium promocyjne zorganizowane wspólnie przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie, Mongolską Narodową Izbę Handlu i Przemysłu oraz Polsko-Mongolską Izbę Przemysłu i Handlu w dniu 10 czerwca br. W seminarium udział wzięło ponad 50 przedstawicieli mongolskich firm zainteresowanych współpracą gospodarczą z Wielkopolską. Po prezentacji przedsiębiorstw uczestniczących w misji odbyły się indywidualne rozmowy B2B.
Delegacja spotkała się również z przewodniczącym Polsko-Mongolskiej Izby Przemysłu i Handlu oraz wizytowała zakłady produkcji kosmetyków naturalnych i przedstawicielstwo polskiej firmy Bracia Urbanek J.A.W. Urbanek sp.j. (producent przetworów warzywnych).
Mongolia w zgodnej opinii uczestników misji stanowi atrakcyjny rynek dla polskich produktów. Dzięki wcześniejszej współpracy Polska ma wśród mongolskich konsumentów bardzo dobrą opinię, a dynamiczny rozwój gospodarki i rosnące potrzeby zachęcają do większej aktywności na tym rynku.
Misja była współfinansowana w ramach projektu kluczowego „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce", w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, Priorytet I Konkurencyjność przedsiębiorstw Działanie 1.5 Promocja regionalnej gospodarki.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...