trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Marszałek Marek Woźniak: Kto raz spróbował smaku Wielkopolski, z pewnością się w niej zakochał

    *- To kolejny nasz wspólny z „Głosem Wielkopolskim” plebiscyt. To ciekawa inicjatywa, która pozwala Wielkopolanom dostrzec i wybrać najlepszych z najlepszych w konkretnej dziedzinie. Rolnictwo to ta gałąź gospodarki, która zajmuje znaczące miejsce w naszym krajobrazie gospodarczym. Zarówno tradycja rolnicza, jak i nowoczesna wiedza i technologia w zakresie rolnictwa są u nas obecne i silne. Wielkopolska żywność jest produktem poszukiwanym, choć nie wszystkim znanym, stąd potrzeba ciągłej promocji regionalnych smaków. Dlatego staramy się – jako Samorząd Województwa - mocno je promować, także podczas zagranicznych targów i prezentacji żywności. Jeśli ktoś raz spróbował smaku Wielkopolski, z pewnością się w niej zakochał - powiedział Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, inaugurując galę kończącą plebiscyt  „Nasze Dobre Wielkopolskie 2017”. - Gratuluję laureatom tego, że zostali dostrzeżeni w naszym plebiscycie, bo to oznacza, że mają stałe grono wiernych odbiorców.  A fakt ten pomoże im w dotarciu do kolejnych, czego serdecznie życzę!*  

    W uroczystości, która odbyła się w Urzędzie Marszałkowskim, uczestniczył także Maciej Sytek, Członek Województwa Wielkopolskiego. Na galę galę licznie przybyli goście, organizatorzy i partnerzy plebiscytu, a przede wszystkim laureaci, którzy otrzymali certyfikaty uczestnictwa, wyróżnienia specjalne Kapituły i Znaki Jakości. O tym, czy znak był złoty, srebrny czy brązowy decydowała liczba głosów, oddanych przez czytelników i internautów „Głosu Wielkopolskiego” .  

    Plebiscyt, który od 2014 r. organizuje ten wielkopolski dziennik, promuje regionalne produkty. Patronat honorowy objął nad nim Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Jesienią 2017 roku do rywalizacji stanęło 13 firm, które konkurowały w dwóch kategoriach: Produkty Spożywcze oraz Produkty Przemysłowe i Technologia. W pierwszej zwyciężyła i otrzyma Złoty Znak Jakości "Kiełbasa biała parzona wielkopolska" firmy ZM Szajek z Granowa. Produkt już wcześniej uzyskał status Chronionego Oznaczenia Geograficznego na terenie Unii Europejskiej. II miejsce zajął "Wielkopolski ser smażony" firmy OSM Czarnków, która odbierze Srebrny Znak Jakości, a Brązowy Znak – Cukiernia Franciszek Tomke-Zakrzewo za  FITNESSY Ciastka z ziarnami.
    Z kolei w kategorii drugiej najwięcej głosów zyskała Kompaktowa mieszalnia pasz dla trzody chlewnej firmy Sobmetal Bracia Sobańscy. Drugie miejsce zajął Kocioł Sztoker®+ firmy Komiz, który – jak zapewniają producenci – stanowi idealne rozwiązanie jako alternatywa dla kotłów olejowych i gazowych. Listę nagrodzonych w tej kategorii zamyka Karma dla psów i kotów firmy PUPIL Foods, które znalazły się na trzecim miejscu.

    Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach otrzymali po 25 tys. złotych, laureaci miejsc drugich po 15 tys. złotych, a trzeciego po 10 tys. złotych na kampanię reklamową firmy w mediach organizatora.
    Niezależnie od wyników głosowania Kapituła Plebiscytu wyróżniła swoich faworytów. W kategorii Produkty Spożywcze nagrodę kapituły i 15 tys. zł brutto wygrał Olej Lniany tłoczony na zimno firmy Oleoteka Piła. W kategorii Produkty Przemysłowe i Technologia nagrodę kapituły i 15tys. zł brutto dostanie Oczyszczalnia Biologiczna SBR PRIMO+WIRO firmy Haba RL z Grodziska Wlkp. Wszyscy  laureaci wykorzystają  nagrody pieniężne na kampanie reklamowe.

    Po gali głos zabrali eksperci, którzy omówili rolę władz regionalnych w  rozwoju i finansowaniu Wielkopolski: Hubert Zobel, Prezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju Sp. z o. o. przedstawił „Rolę Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju Sp. z o. o. w kreowaniu rozwoju województwa wielkopolskiego”,  Jakub Jackowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki przedstawił problematykę „Wsparcia internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw przez władze regionalne”, natomiast Joanna Niewiadomska-Wielgus, Zastępca Dyrektora Departamentu Wdrażania Programu Regionalnego wyjaśniła, na czym polega  „Wsparcie sektora przedsiębiorczości w ramach WRPO 2014+”, a Bogdan Koczorowski – praktyk biznesu z 27-letnim doświadczeniem opowiedział o  „Strategii na czas chaosu. Jak budować wygrywające strategie w erze nowych technologii, internetu, internacjonalizacji i … ciągłych zmian?”.


    Galeria zdjęć: