*„Podczas posiedzenia wyjazdowej Sesji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w Międzychodzie we wrześniu 2015 roku złożyłem przyrzeczenie, że most w Międzychodzie będzie. Nie przewidzieliśmy wówczas wszystkich trudności, które pojawiły się w toku realizacji tej inwestycji. Ale dziś jesteśmy blisko szczęśliwego finału!”, mówi Marszałek Marek Woźniak.*
W związku z zakończeniem budowy nowego mostu na Warcie w Międzychodzie DW 160 w dniu 28.05.2019 r. odbyła się kontrola przeprowadzona przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Wynik kontroli jest pozytywny. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich czeka na wydanie warunkowej decyzji na użytkowanie, która pozwoli na przeniesienie ruchu na nowy obiekt. W związku z tym ograniczenie tonażu w przeprawie przez Wartę zostanie zniesione. Nadal jednak będą występować utrudnienia w ruchu, z uwagi na kontynuowane roboty drogowe.
Przypomnijmy, że inwestycja polega na budowie nowego mostu na rzece Warcie wraz z budową dojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160 na odcinku o łącznej długości 760 metrów. Obiekt powstał po wschodniej stronie starej przeprawy z 1959 roku, która ze względu na wynikający z wieloletniej eksploatacji zły stan techniczny zostanie rozebrana. Budowa przyczyni się do poprawy stanu technicznego i dostępności drogi, wzrostu bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, polepszenia komfortu życia mieszkańców powiatu międzychodzkiego oraz rozwoju komunikacyjnego i inwestycyjnego regionu.
Zadanie jest realizowane w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pierwotnie inwestycja miała zakończyć się w listopadzie 2018 r., ale w związku z brakiem postępu robót i niedochowaniem przez wykonawcę terminów umownych, 16 listopada 2018 r. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu rozwiązał umowę z Firmą Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Po przeprowadzeniu inwentaryzacji robót, zakres tych koniecznych do zakończenia realizacji inwestycji został podzielony na dwa etapy:- I etap – roboty, w wyniku których ruch drogowy zostanie przeniesiony na nowy most- II etap – rozbiórka starej przeprawy.
W marcu 2019 r. WZDW podpisał umowę z Colas Polska Sp. z o.o. na I etap. Termin realizacji to czerwiec br. Dopiero po zakończeniu robót planowane jest ogłoszenie przetargu na II etap dokończenia zadania.Całkowita wartość: 24,1 mln zł, w tym 17,1 mln zł udział UE.Termin rozpoczęcia inwestycji: 2016 r. Termin zakończenia inwestycji: 2019 r.
Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę:- nowego fragmentu drogi o długości 760 m i szerokości 7 m- nowego, trójprzęsłowego mostu na rzece Warta o długości ok. 140 m- czterowlotowego ronda w miejscu skrzyżowania ul. Marszałka Piłsudskiego i Wały Jana Kazimierza- chodnika- ciągu pieszo-rowerowego- oświetlenia drogowego- kanalizacji deszczowej- elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (barier i balustrad)- oznakowaniaoraz rozbiórkę starego mostu.
Parametry techniczne:- nośność mostu: klasa A (do 50 ton)- długość głównej płyty mostu: 111 m- szerokość głównej płyty mostu: 14 m- długość pali pod filarami mostu: 10 m- nośność drogi: 115 kN- klasa drogi: G- kategoria ruchu: KR 4- szerokość jezdni: 7 m- szerokość chodnika: 1,5 m- szerokość ciągu pieszo-rowerowego: 3,5 m.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...