Poznańska Kolej Metropolitalna funkcjonuje od kilku lat dzięki wsparciu z budżetu województwa oraz dzięki solidarnemu dofinansowaniu ze strony samorządów lokalnych. Koszty uruchamiania dodatkowych połączeń, tak, by w godzinach szczytu pociągi kursowały nawet co 30 minut, nie są bowiem małe. A łatwiej je zaakceptować, gdy wydatek współfinansują jednocześnie gminy i powiaty położone wzdłuż linii PKM oraz województwo. Projekt uchwały w podobnej sprawie, akceptujący wsparcie ze strony JST w wysokości 6,2 mln zł, zaopiniowali pozytywnie radni podczas styczniowych (zdalnych) obrad sejmikowej Komisji Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej. Jak zauważył wicemarszałek Wojciech Jankowiak, to kolejne tego typu wsparcie, bo łącznie samorządy lokalne przeznaczyły już na działalność PKM około 18 mln zł. Przypomnijmy, że pasażerowie korzystali dotąd z 7 linii kolejowych, prowadzących z Poznania w kierunku: Jarocina, Nowego Tomyśla, Wągrowca, Grodziska Wlkp., Gniezna, Rogoźna i Wrześni. Od 1 stycznia 2021 r. pociągi w ramach PKM jeżdżą także do Kościana, a po zakończeniu modernizacji linii kolejowej – dojadą do Wronek.
Ponadto radni przyjęli sprawozdanie z pracy komisji za 2020 rok.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...