trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

RAPORT O TURYSTYCZNEJ STRATEGII REGIONU

    Podczas posiedzenia 9 lutego radni z sejmikowej Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki zapoznali się m.in. z informacją na temat raportu ewaluacyjnego poświęconego Strategii rozwoju turystyki w Wielkopolsce.
    Strategia rozwoju turystyki w województwie wielkopolskim na lata 2007-2013 została przyjęta przez sejmik w czerwcu 2007 roku. Po kilku latach postanowiono przyjrzeć się jej realizacji, dlatego powstał specjalny raport podsumowujący wdrażanie strategii. Jakie są wnioski i rekomendacje, które pomogą zbudować podobne opracowanie na lata 2015-2020? W dokumencie zabrakło m.in. zapisów dotyczących współpracy sektora turystyki z uczelniami, zajmującymi się badaniami gospodarki turystycznej. Konieczne jest też większe zaakcentowanie potrzeb osób starszych, osób z niepełnosprawnościami oraz osób zagrożonych wykluczeniem. Dla nich powinna powstać oferta turystyczna, specjalne udogodnienia i wykształcone kadry. Lepsza powinna być też współpraca między podmiotami zaangażowanymi w rozwój poszczególnych produktów turystycznych.
    Co jeszcze można poprawić? W kolejnej strategii rozwoju turystyki rekomenduje się inwestycje poprawiające stan infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej regionu oraz dalszą promocję walorów turystycznych Wielkopolski, zwłaszcza poza granicami kraju. W zakresie rozwoju markowych produktów turystycznych Wielkopolski, szczególny nacisk powinien zostać położony na rozwój Szlaku Piastowskiego i konsekwentne realizowanie działań rozpoczętych przez Radę Programowo-Naukową ds. Szlaku Piastowskiego. Kontynuowane powinny być również inwestycje na Wielkiej Pętli Wielkopolski i działalność promocyjna w wyspecjalizowanych segmentach rynku.
    Zrecenzowany radnym materiał ułatwił głosowanie w innym punkcie obrad, gdy pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały sejmiku w sprawie określenia zasad, trybu i harmonogramu prac nad Strategią rozwoju turystyki w Wielkopolsce do 2020 r.


    Galeria zdjęć: