Tekst łatwy do czytania (ETR)
Informacja o Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w tekście łatwym do czytania i rozumienia
To jest budynek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.
Urzędem kieruje Marszałek Województwa Wielkopolskiego.
Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego jest Marek Woźniak.
Urząd ma dużo działów. Te działy to departamenty. Każdy departament zajmuje się innymi sprawami.
Te sprawy to:
- planowanie rozwoju całej Wielkopolski,
- rozdzielanie pieniędzy z Unii Europejskiej,
- transport w Wielkopolsce,
- leczenie mieszkańców w szpitalach,
- wspieranie gospodarki i przedsiębiorców, czyli osób, które mają firmy,
- rolnictwo,
- nauka młodzieży i osób dorosłych w szkołach,
- działanie teatrów, muzeów i domów kultury,
- odnowa zabytków,
- budowa nowych dróg i mostów.
Główny budynek Urzędu jest przy alei Niepodległości 34.
Tutaj pracuje Marszałek i Zarząd Województwa.
Urząd jest otwarty od godziny 7:30 do godziny 15.30.
Urząd jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Do Urzędu możesz dojechać autobusem numer 168, 169 i 171.
Przystanek nazywa się Urząd Marszałkowski.
Jeśli masz problemy z chodzeniem i chcesz przyjechać autem, przy budynku Urzędu jest miejsce do zaparkowania.
Jest oznaczone niebieską kopertą.
Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz okienko.
Nazywa się Informacja.
Podejdź i powiedz, jaką sprawę chcesz załatwić.
Dowiesz się, co dalej robić.
Żeby załatwić sprawę możesz:
napisać zwykły list na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań
użyć platformy ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.
Możesz też wysłać email na adres: kancelaria@umww.pl
Możesz też zadzwonić na numer telefonu: 61 626 66 66.
W Urzędzie pracują też osoby, które zajmują się pieniędzmi z Unii Europejskiej.
Na pierwszym piętrze jest Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich.
Tam dowiesz się, jak można skorzystać z tych pieniędzy.
Jeśli jesteś osobą Głuchą, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapewni tłumacza języka migowego.
Trzeba powiadomić urząd 3 dni wcześniej, że tego potrzebujesz.
Jeśli pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do urzędu.