trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Budowa obwodnicy Wronek – zniknie wąskie gardło na mapie drogowej Wielkopolski

    *5,2 km długości, w tym trójprzęsłowy most nad Wartą, wiadukt nad linią kolejową, wiadukt nad drogą prowadzącą do miejscowości Stróżki, trzy ronda, przepusty drogowe, drogi dojazdowe do terenów przyległych oraz chodniki i ciągi pieszo-rowerowych w obrębie skrzyżowań – to najważniejsze udogodnienia, które niesie ze sobą powstanie obwodnicy Wronek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184. 24 marca 2020 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu, w obecności Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka, podpisano umowę pomiędzy Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Poznaniu a spółkami „Colas Polska” i „Most Sp. z o.o.” dotyczącą realizacji przedsięwzięcia.*

    „To jest dla nas jedna z tych priorytetowych inwestycji, na którą czekają - z nadzieją na lepszą komunikację - mieszkańcy Wronek. Pozwoli ona rozładować ruch generowany przez duże fabryki, takie jak Amica czy Samsung” – podkreśla Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

    W ramach inwestycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego, realizowanej w systemie „buduj” powstanie wygodna trasa, której początek jest zlokalizowany na ulicy Szamotulskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 w Nowej Wsi (Gmina Wronki), a koniec na rondzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 przed miejscowością Smolnica.

    Podstawowym celem budowy obwodnicy Wronek jest wyprowadzenie ruchu, zwłaszcza tranzytowego, ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym województwa.

    Wartość kontraktu to ponad 81 mln złotych. Dofinansowanie Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 wynosi blisko 66 mln złotych.

    Wykonawcy inwestycji od daty podpisania umowy mają 820 dni na całkowity odbiór inwestycji.


    Galeria zdjęć: