trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Biuro Prawne

    Biuro Prawne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego zapewnia obsługę prawną Sejmiku, Zarządu, Marszałka i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.

    Do podstawowych zadań Biura należy:

    • opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów uchwał Sejmiku i Zarządu oraz Zarządzeń Marszałka Województwa,
    • świadczenie obsługi prawnej dla komórek organizacyjnych Urzędu Marszałkowskiego,
    • reprezentowanie Województwa w zakresie prawnym, w tym występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
    • opiniowanie projektów międzynarodowych porozumień międzyregionalnych, umów o współpracy regionalnej oraz udział w uzgadnianiu tych projektów,
    • opiniowanie projektów umów zawieranych w imieniu Województwa, w szczególności umów długoterminowych, nietypowych, dotyczących przedmiotu o znacznej wartości lub zawieranych z kontrahentem zagranicznym,
    • opiniowanie porozumień w zakresie redakcyjno-prawnym w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych oraz umów w celu wykonania zadań Województwa,
    • wydawanie opinii prawnych i udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa,
    • obsługa prawna posiedzeń Sejmiku i Zarządu Województwa,
    • monitorowanie zmian w prawie europejskim i sygnalizowanie zmian odpowiednim Departamentom,
    • wykonywanie nadzoru nad stosowaniem przepisów kodeksu postępowania administracyjnego w Departamentach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

     

    Siedziba biura
    al. Niepodległości 34
    61-714 Poznań
    sekretariat - piętro VI, część B, pokój 664
    tel.: 61 626 67 50,
    fax: 61 626 67 51
    e-mail: bp.sekretariat@umww.pl

    Dyrektor
    Małgorzata Ratajczak

    Struktura organizacyjna