Działania w obszarze budowy marki podejmowane są aktualnie w ramach Projektu „Gospodarna Wielkopolska” (WRPO 2014 +). Zapraszamy do zapoznania się:
Budowa rozpoznawalności regionu Wielkopolska w kraju i na świecie, jako regionu o dużym potencjale gospodarczym, dobrze rozwiniętej infrastrukturze komunikacyjnej, bogatym zapleczu naukowo-badawczym, wykfalifikowanej kadrze oraz stabilnymi warunkami rozwoju realizowana jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego od roku 2011.
Proces budowy marki Wielkopolska zainaugurowała konferencja „WIELKOPOPOLSKA BRAND”. Udział w tym wydarzeniu wzięło wielu ekspertów zagranicznych oraz prawie 200 Wielkopolan. Kolejnym etapem działań była organizacja dwóch warsztatów dla przedstawicieli wielkopolskiego biznesu, z różnych gałęzi gospodarki oraz z inicjatyw klastrowych prowadzonych przez ekspertów w dziedzinie budowania marki.
Działania podejmowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego począwszy od roku 2011 nakierowane były na budowę marki Wielkopolska. Ich celem było i jest wypracowanie takiego wizerunku regionu, który stanowić będzie jego atut i pozytywnie wyróżni go na tle innych, jako nowoczesne i kreatywne miejsce, w którym warto mieszkać, pracować i inwestować. Budowa marki Wielkopolska jest niezbędna dla lepszej identyfikacji i promocji produktów, usług i wydarzeń, które wspierają nowoczesny obraz naszego regionu.
W 2012 roku Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłosił konkurs “WIELKOPOLSKA MOJA MARKA: ROK 2030”, który dedykowany był uczniom z wielkopolskich liceów i techników. Tematyka Konkursu była ściśle związana z tożsamością regionalną i propagowaniem “małych ojczyzn” oraz kreatywnością młodych ludzi. Należało zaprezentować przywiązanie do regionu, atuty swojej “małej ojczyzny” w roku 2030 poprzez przygotowanie reklamy produktu, usługi, idei, osoby, w formie spotu reklamowego, projektu billboardu, logo, serii fotografii. Wyróżnione prace zostały zaprezentowane w kinie plenerowym “IW-Movis” usytuowanym na placu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Po raz pierwszy w 2013 roku Marszałek Województwa Wielkopolskiego przyznał Certyfikat Marki Wielkopolski, który jest honorowym wyróżnieniem i zarazem podziękowaniem dla najlepszych w Wielkopolsce przedsiębiorstw, instytucji, produktów, usług, przedsięwzięć i jednostek za znaczący wkład w rozwój i promocję Innowacyjnej Wielkopolski. Laureatami Marki Wielkopolski za 2013 rok zostały trzy inicjatywy:
Zgodnie z Regulaminem Laureatom VI edycji Konkursu „i-Wielkopolska Innowacyjni dla Wielkopolski” Certyfikat Marki Wielkopolski został przyznany automatycznie:
Ponadto Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak nadał honorowy tytuł Ambasadora Marki Wielkopolski następującym osobom:
W roku 2014 Kapituła Konkursu wybrała następujących Laureatów:
Zgodnie z Regulaminem Marki Wielkopolska w gronie Laureatów znaleźli się również Laureaci VII edycji Konkursu „i-Wielkopolska – Innowacyjni dla Wielkopolski”:
Jednocześnie Kapituła Certyfikatu rekomendowała kandydatów do honorowego tytułu Ambasadorów Marki Wielkopolski 2015, pośród których Zarząd Województwa Wielkopolskiego wybrał następujące osoby:
Wyróżnienia przyznane zostały za całokształt ich pracy zawodowej oraz zaangażowanie społeczne.
W 2015 roku odbył się dwudniowy warsztat przygotowany przez Departament Gospodarki UMWW dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego odpowiedzialnych za kształtowanie kontaktów z podmiotami zewnętrznymi i kreujących wizerunek Urzędu. Warsztat dotyczył obszaru budowania marki Wielkopolska i został poprowadzony przez ekspertów z dziedziny budowania świadomości marki (branding miasta i regionu). Podczas warsztatu przedyskutowano dotychczasowe działania departamentów UMWW zmierzające do budowania pozytywnego wizerunku regionu. W efekcie wypracowany został materiał stanowiący podsumowanie silnych i słabych stron regionu, koncepcja współpracy międzydepartamentowej oraz propozycje dalszych działań.
Konsekwentnie wielkopolską markę promują również najlepsze firmy – laureaci Konkursu o Nagrodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego „i-Wielkopolska. Innowacyjni dla Wielkopolski” Szczegółowe informacje na ten temat do pozyskania na stronach: https://www.umww.pl/edycja-2021 oraz https://www.umww.pl/archiwum-konkursu
Ponadto od 2016 roku marka Wielkopolska promowana jest na wystawach organizowanych w ramach projektu Gospodarna Wielkopolska.
Wielkopolskie małe i średnie przedsiębiorstwa, uczelnie wyższe, inicjatywy klastrowe oraz instytucje otoczenia biznesu mają możliwość prezentacji swojego potencjału podczas międzynarodowych wystaw marki Wielkopolska, realizowanych w ramach projektu Gospodarna Wielkopolska. Wystawy budują pozytywny wizerunek wielkopolskiej gospodarki na świecie oraz wzmacniają rozpoznawalność regionu na arenie międzynarodowej a towarzyszą im spotkania z przedstawicielami władz krajowych i regionalnych, lokalnych instytucji otoczenia biznesu i uczelni wyższych, a także z przedstawicielami polskich placówek dyplomatycznych oraz Zagranicznych Biur Handlowych.
Warunkiem udziału firm w corocznych naborach na udział w Wystawie marki jest posiadanie siedziby głównej na terenie Województwa Wielkopolskiego oraz wskazanie wybranych sekcji PKD zgodnych z obszarami inteligentnej specjalizacji wybranej wystawy, w których mieści się działalność firmy.
W latach 2017-2021 odbyły się trzy wystawy marki Wielkopolska podczas wydarzeń:
W roku 2022 wystawa marki WIELKOPOLSKA odbędzie się w dniach 21-24 września, w trakcie wydarzenia FHT Food&Hospitality Thailand 2022 w Bangkoku, wpisanego w obszar Inteligentnych Specjalizacji „Biosurowce i żywność dla świadomych konsumentów”.
W ramach budowy marki przyznawany jest Certyfikat Marki Wielkopolska. To wyróżnienie dla firm prowadzących z sukcesem działalność na rynkach zagranicznych. Certyfikowane przedsiębiorstwa mogą prowadzić działania pod egidą marki Wielkopolska oraz są promowane podczas wydarzeń wystawienniczo-targowych organizowanych przez Województwo Wielkopolskie.
Dotychczas Certyfikat Marki Wielkopolska przyznano następującym przedsiębiorstwom i ich produktom:
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...