Projekt: „Wielkopolska 2050 – budowa marek i internacjonalizacja wielkopolskiej gospodarki na rzecz wzrostu jej konkurencyjności w obliczu wyzwań klimatycznych (Wielkopolska 2050)” Program: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) Priorytet 1: Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki Działanie 1.7 Wzmocnienie procesu przedsiębiorczego odkrywania i promocja gospodarki w regionie Wartość projektu: 19 500 000,00 PLN Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 13 200 000,00 PLN
Zakres projektu obejmuje kompleksową promocję gospodarczą i inwestycyjną oraz budowę Marek dla wzmocnienia konkurencyjności wielkopolskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej.
Projekt obejmuje następujące obszary realizacji: udział przedsiębiorców w misjach, targach i innych, kluczowych z punktu widzenia regionu, wydarzeniach służących rozwinięciu działalności i przygotowaniu produktu/usług na konkretny rynek, realizacja misji rozpoznawczych z udziałem przedsiębiorców oraz instytucji bezpośrednio i pośrednio wspierających MŚP, tj. uczelnie, instytuty naukowe oraz instytucje otoczenia biznesu, a także partnerów naukowych, w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach gospodarczych, zapewnienie przedsiębiorcom dostępu do pozyskiwania odpowiedniej wiedzy na temat opracowywania programów rozwoju eksportu i strategii działań na rynkach zagranicznych.
Celem projektu jest wzmocnienie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP oraz zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia wielkopolskiej gospodarki i wzmocnienie jej konkurencyjności na rynkach światowych poprzez promocję regionalnej gospodarki i wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Główny cel projektu jest zgodny z Celem szczegółowym EFRR.CP1.III - Wzmacnianie trwałego wzrostu i konkurencyjności MŚP oraz tworzenie miejsc pracy w MŚP, w tym poprzez inwestycje produkcyjne. Główny cel projektu przyczynia się do realizacji Celu szczegółowego EFRR.CP1.III poprzez rozwój działalności i umiędzynarodowienie MŚP w ramach wybranych działań.
W ramach zaplanowanych działań przewiduje się realizację następujących celów:
- wzmocnienie potencjału gospodarczego regionu na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie wiarygodności przedsiębiorstw regionalnych jako atrakcyjnych partnerów handlowych,
- promocja oraz wzmocnienie rozpoznawalności marek: „Marka Wielkopolska – moc możliwości” oraz „H2Wielkopolska”,
- promocja regionalnych MŚP,
- budowa sieci współpracy przez uczelnie, instytuty naukowe i IOB-y,
- wsparcie w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla MŚP oraz poszukiwaniu i wykorzystaniu dobrych praktyk oraz wzmocnieniu potencjału działalności badawczo-rozwojowej,
- pozyskiwanie inwestorów przez MŚP oraz instytucje bezpośrednio i pośrednio wspierające MŚP,
- rozwinięcie działalności przez wielkopolskie firmy i przygotowanie produktów na konkretny rynek,
- pozyskanie przez przedsiębiorców odpowiedniej wiedzy na temat opracowywania programów rozwoju eksportu i strategii działań na rynkach zagranicznych.
Efektem projektu będzie wzrost internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw oraz wzmocnienie rozpoznawalności wielkopolskich marek na międzynarodowych rynkach oraz liczba wspartych przedsięwzięć informacyjno- promocyjnych.
Grupy docelowe:
- przedsiębiorcy
- MŚP zgodnie z IS
- uczelnie
- instytuty naukowe
- IOB-y
Na wszystkie wydarzenia ogłaszane będą otwarte nabory. Szczegóły na stronach: www.umww.pl, www.iw.org.pl
#FunduszeEU #FunduszeEuropejskie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...