– Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska zrzesza obecnie 115 członków. Wśród nich są producenci żywności, jej przetwórcy oraz punkty (restauracje, gościńce, itp.), które ją sprzedają. W 2019 roku przyjęliśmy do sieci 11 nowych podmiotów, choć jednocześnie 30 wykreśliliśmy po weryfikacji, m.in. ze względu na niepłacenie składek czy zaprzestanie działalności – wyliczała podczas październikowego posiedzenia sejmikowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Monika Paczyńska, dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW. Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska pomaga w promocji zdrowej i lokalnej żywności, a charakterystyczne, niebiesko-białe logo i specjalny certyfikat, mają ułatwić konsumentom i turystom odpowiedni wybór. Uczestnicy sieci biorą też udział w branżowych targach, spotkaniach, konkursach. Ponadto komisja zapoznała się z podsumowaniem wdrażania PROW na lata 2014-2020, omówiła program wsparcia finansowego dla wielkopolskich pszczelarzy oraz pozytywnie zaopiniowała projekt programu współpracy województwa z organizacjami pozarządowymi w 2020 roku.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...