trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

DYSKUSJA O WOJEWÓDZKICH DROGACH

    Podczas majowych obrad online sejmikowej Komisji Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej, gdy omawiano proponowane zmiany w budżecie województwa na 2023 rok (np. przesunięcie dodatkowych pieniędzy na remonty dróg), wywiązała się dyskusja o potrzebach inwestycyjnych w tej dziedzinie.

    Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu Paweł Katarzyński poinformował o liście 10 przedsięwzięć, które będą miały priorytet w pierwszym konkursie (ogłaszanym już w czerwcu) o unijny grant z programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Na ten cel zarezerwowano 300 mln zł z UE, a całkowitą wartość tych przedsięwzięć oszacowano na poziomie 505 mln zł.

    Najdroższa, bo warta około 100 mln zł, będzie rozbudowa DW 116 na odcinku od Nojewa do DW 187. Kosztorysy pozostałych inwestycji (np. modernizacji DW 263 Kłodawa – Dąbie czy budowy nowego przebiegu DW 305 w Nowym Tomyślu) wahają się wstępnie od 20 do 85 mln zł.

    Z kolei wicemarszałek Wojciech Jankowiak dodał, że drugi nabór na unijne granty z FEW odbędzie się na przełomie 2023 i 2024 roku. Wtedy do podziału też będzie kilkaset mln zł.

    Ważną częścią posiedzenia było również przedstawienie przez zarząd województwa raportu o stanie regionu za 2022 rok, analizy na temat wartości samorządowego majątku oraz sprawozdania z wykonania ubiegłorocznego budżetu.


    Galeria zdjęć: