Jak wygląda produkcja pojazdów szynowych (pociągów pasażerskich, tramwajów, wagonów metra) i autobusów miejskich, czy warto inwestować w napęd wodorowy oraz elektryczny – m.in. o tym dyskutowano w Czechach (Pilźnie i Pradze), dokąd na początku października pojechała z wizytą studyjną sejmikowa Komisja Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej.
Po spotkaniu z prezydentem regionu środkowo-wschodniego Czech Zdenkiem Svátą radni podglądali rozwiązania techniczne stosowane u naszych południowych sąsiadów, bo wiele koncernów motoryzacyjnych i producentów taboru (np. czeska Škoda) odchodzi od napędów z silnikami spalinowymi na rzecz rozwiązań hybrydowych, elektrycznych, na gaz ziemny lub wodorowych.
Z kolei podczas wizyt w ambasadzie RP oraz w Izbie Handlowej Republiki Czeskiej dyskutowano o naszej sąsiedzkiej wymianie gospodarczej, o administracji publicznej (zwłaszcza na poziomie regionalnym i lokalnym), o najlepszych praktykach w zakresie gospodarki, planowania przestrzennego i zbiorowego transportu publicznego (m.in. o organizacji i finansowaniu kolei).
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...