Budowa obwodnicy Gostynia to najdroższa na razie inwestycja drogowa samorządu województwa, warta blisko 140 mln zł. Finisz prac w ciągu drogi DW nr 434 zaplanowano w grudniu 2023 roku. 17 kwietnia dotychczasowe efekty robót (ich zaawansowanie sięga obecnie 75 proc.) obejrzeli radni z sejmikowej Komisji Planowania Przestrzennego i Infrastruktury Technicznej, którzy mieli okazję przejechać większość odcinków nowo wybudowanej trasy.
Dyrektor WZDW w Poznaniu Paweł Katarzyński omówił poszczególne etapy realizacji przedsięwzięcia: od koncepcji przebiegu obwodnicy, po uzyskanie wszelkich zgód i pozwoleń, aż do rozpoczęcia budowy. O szczegółach prac opowiedział z kolei Piotr Górka, przedstawiciel firmy Strabag, odpowiedzialnej za wykonanie kontraktu. Łącznie to ponad 8 km nowej, wojewódzkiej trasy, w tym m.in.: nowy most na rzece Stara Kania w gminie Piaski, wiadukt nad linią kolejową PKP, obiekt nad Rowem Bodzewskim, dwupoziomowy i bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z DK12, ścieżki pieszo-rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, elementy bezpieczeństwa ruchu czy kanalizacja deszczowa.
Wcześniej radni obradowali w ratuszu w Gostyniu, gdzie m.in. pozytywnie zaopiniowali propozycje zmian w budżecie regionu oraz zapoznali się z informacją o wykonaniu zadań na drogach województwa w 2022 roku.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...