Wicemarszałek Wojciech Jankowiak odebrał na Dworcu Letnim w Poznaniu dwa kolejne nowoczesne pociągi spalinowe typu Impuls z nowosądeckiego Newagu, które służyć będą wielkopolskim pasażerom. Składy zakupione zostały za 47,5 mln zł, z czego prawie 33 mln zł to fundusze europejskie będące w gestii Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
W trakcie wydarzenia które odbyło się 21 grudnia, Wicemarszałek Wojciech Jankowiak nie krył zadowolenia z faktu, że kolejne tak potrzebne pociągi dołączają do wielkopolskiego taboru. – Ogromnie cieszy, że te dwa nowoczesne i duże składy spalinowe typu Impuls, z których każdy ma aż po 330 miejsc dla pasażerów, w tym 170 miejsc siedzących, wesprą możliwości transportowe w naszym regionie. Te piękne i funkcjonalne pociągi to prezent gwiazdkowy dla Kolei Wielkopolskich, a raczej dla wszystkich naszych wielkopolskich pasażerów. Wiele mówiło się w ostatnim czasie o dużym obłożeniu pociągów, te dwa składy to jedna z naszych odpowiedzi w tej kwestii, a będą jeszcze kolejne. Obecnie oba stoją tu przez chwilę na Dworcu Letnim, gdyż chcemy o ich przybyciu poinformować Wielkopolan, ale od jutra ruszają na tory, w rozkładzie jazdy mają już swoje miejsce – podkreślał Wojciech Jankowiak.
Dostawa dwóch Impulsów (typ 36WEhd) produkcji NEWAG S.A. zrealizowana została w ramach projektu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup spalinowego taboru kolejowego – dwóch trójczłonowych zespołów trakcyjnych”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jego całkowita wartość to 47,478 mln zł, z czego unijne dofinansowanie to 32,81mln zł (85% kosztów kwalifikowalnych).
Inwestycja jest kontynuacją (w ramach prawa opcji) projektu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup spalinowego taboru kolejowego”, dzięki któremu po wielkopolskich torach jeżdżą cztery składy typu Impuls. Dzięki przybyciu dwóch kolejnych, w skład floty Kolei Wielkopolskich wchodzi już sześć trójczłonowych pojazdów 36WEhd do obsługi linii niezelektryfikowanych.
Prędkość maksymalna pociągów to 120 km/h, posiadają one po 4 miejsca na rowery oraz wyposażone są w system sterowania ERTMS/ETCS, defibrylatory czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Długość każdego pojazdu to 59,3 m. W Impulsach planowany jest montaż pantografów, co pozwoli na ich wykorzystywanie również na liniach zelektryfikowanych województwa.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...